Všeobecné ustanovenia
- Uplatnenie a postup vybavenia reklamácie sa riadi predpismi uvedenými v Občianskom zákonníku č. 40/1964 Zb. v znení neskorších predpisov, v zákone č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní v znení neskorších predpisov a podľa zákona č. 250/2007 Zb. o ochrane spotrebiteľa.
- Vzťahuje sa iba na tovar, ktorého reklamácia bola uplatnená v záručnej dobe.
- K zakúpenému tovaru je predávajúci povinný vydať spotrebiteľovi doklad o kúpe výrobku s obchodným menom, identifikačným číslom a sídlom predávajúceho, adresou prevádzkarne, dátumom predaja, názvom a množstvom výrobku, cenou jedného výrobku a celkovou cenou, ktorú spotrebiteľ zaplatil.
- K vybaveniu reklamácie postačuje doklad o kúpe tovaru a obal, ktorý chráni výrobok pred mechanickým poškodením, znečistením, prípadne iným znehodnotením.
- Vedúca predajne (veľkoobchodného skladu) alebo poverený pracovník rozhodne o prijatí reklamácie a oboznámi kupujúceho s ďalším postupom. Vybavenie reklamácie nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Po uplynutí má spotrebiteľ rovnaké práva, akoby išlo o chybu, ktorú nemožno odstrániť.
- Predávajúci je povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek svojej prevádzkarni.
- Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať spotrebiteľovi potvrdenie - reklamačný lístok, ktorý zaeviduje pod poradovým číslom v evidencii reklamácií a v ktorom uvedie dôvody:
- prečo nie je možné o spôsobe vybavenia reklamácie rozhodnúť ihneď
- prečo nie je možné reklamáciu vybaviť ihneď po určení spôsobu vybavenia reklamácie
- Spotrebiteľ nemá ďalej používať výrobok, na ktorom zistil chybu.
Záručné podmienky
- Záruka sa poskytuje na 24 mesiacov. Záručná doba začína plynúť od prevzatia výrobku kupujúcim a predlžuje sa o dobu, po ktorú bol výrobok v záručnej oprave a jej dĺžka je doba od uplatnenia reklamácie do dňa, kedy je spotrebiteľ povinný po skončení opravy si výrobok prevziať, a to aj v prípade, že tak kupujúci neurobil.
- Záruka sa nevzťahuje na chybu, kvôli ktorej bola dojednaná nižšia cena (poskytnutá zľava).
- Chyby, ktoré sa vyskytnú po kúpe, treba reklamovať bez zbytočného odkladu do 6 mesiacov od zistenia, najneskôr do skončenia záručnej doby.
- Po uplynutí záručnej doby právo na reklamáciu zaniká.
- Chyba, ktorá sa prejaví do 12 mesiacov odo dňa prevzatia, sa považuje za chybu, ktorá bola už v deň prevzatia, ak to neodporuje povahe veci alebo ak sa nepreukáže opak.
- Chybu, ktorá sa prejaví v určenej záručnej dobe po 12 mesiacoch odo dňa prevzatia, môže spotrebiteľ reklamovať, ale rozhodnutie predávajúceho o reklamácii bude závisieť od dôkazov, ktorými spotrebiteľ preukáže, že chyba nevznikla jeho zavinením ani bežným opotrebením výrobku.
Adresa pre zaslanie reklamácie
Tovar pošlite na adresu: Quiltex a.s., Záhradnícka 58/A, 821 08 Bratislava spolu s faktúrou a popisom chyby.
Práva kupujúceho zo zodpovednosti za vady predanej veci
- Práva kupujúceho závisia od druhu a povahy vady veci
- Pri odstrániteľnej vade má spotrebiteľ právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. O spôsobe odstránenia vady rozhoduje predávajúci a je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
- Predávajúci môže namiesto odstránenia vady vymeniť chybný výrobok za bezchybný.
- Pri neodstrániteľnej vade, ktorá bráni riadnemu užívaniu výrobku na daný účel, má spotrebiteľ právo na výmenu výrobku alebo na vrátenie kúpnej ceny. Kupujúci nemôže vybranú voľbu sám jednostranne meniť.
- V prípade, že má výrobok súčasne najmenej tri odstrániteľné vady, pričom každá z nich bráni v riadnom užívaní výrobku, postupuje sa podľa bodu 4.
- Podľa bodu 4. sa postupuje, ak sa rovnaká vada dvakrát opravená, vyskytne tretí krát v záručnej dobe.
- V prípadoch vád, ktoré sa odstrániť nedajú, ale nebránia riadnemu užívaniu výrobku (vzhľadové vady) má spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z ceny po dohode s predávajúcim.
- Spotrebiteľ je povinný prevziať si výrobok po reklamácii v dohodnutej lehote, najneskôr do jedného mesiaca od času, keď sa mala oprava vykonať.
- V prípade výmeny výrobku spotrebiteľ dostane úplne nový výrobok a dostane reklamačný protokol, na ktorom bude uvedený spôsob vybavenia reklamácie, ďalšie prípadné reklamácie bude uplatňovať už aj s reklamačným protokolom.
- Predávajúci vydá spotrebiteľovi písomný doklad o vybavení reklamácie do 30 dní od dátumu uplatnenia reklamácie.
Ostatné ustanovenia
- Náklady na dopravu reklamovaného výrobku k predávajúcemu hradí kupujúci. Výrobok odporúčame doručiť v pôvodnom obale, ktorý dostatočne chráni výrobok pred prípadným ďalším poškodením, čistý, zbavený akýchkoľvek nečistôt a cudzorodých látok.
- Nárok na uplatnenie záruky zaniká v nasledujúcich prípadoch:
- poškodením tovaru pri preprave. Takéto škody je nutné riešiť s prepravcom pri preberaní tovaru.
- mechanickým poškodením, neopatrnou manipuláciou
- ak boli škody spôsobené živelnou pohromou ( záplava, požiar...)
- používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojimi parametrami prostrediu určenému na používanie výrobkov
- ak tovar bol poškodený nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s podmienkami, na ktoré je tovar určený
- ak bol tovar poškodený iným vonkajším vplyvom
- Pri nákupe je potrebné konzultovať s predajcom účel a spôsob používania a údržby výrobku, vlastnosti použitých materiálov s dôrazom na stálofarebnosť, zrážavosť, jemnosť a ďalšie vlastnosti materiálov a výrobkov.
- V prípade mimozáručnej opravy má spoločnosť Quiltex a.s. právo na náhradu vzniknutých servisných nákladov spojených s manipuláciou a odstraňovaním závady. Cena mimozáručnej opravy sa stanoví dohodou po predbežnej kalkulácii.
- Na vybavenie reklamácie je bežná reklamačná lehota 30 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru, pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodol inak.
- Predajca vedie o reklamáciách priebežnú evidenciu. Evidencia reklamácii musí obsahovať minimálne nasledovné údaje:
- poradové číslo reklamácie v kalendárnom roku
- dátum prijatia reklamácie
- meno zákazníka alebo názov firmy, ktorý si reklamáciu uplatnil, kontaktné údaje
- spôsob vybavenia reklamácie (výmena, oprava výrobku, vrátenie kúpnej ceny, neuznanie reklamácie, odôvodnenie a p.)
- dátum vybavenia reklamácie
Postup reklamačného konania
- prevzatie reklamovaného tovaru predajcom
- predávajúci alebo ním poverený pracovník rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie chyby. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní.
- vypísanie reklamačného lístka s popisom chyby, pre ktorú sa výrobok reklamuje, priloženie dokladu o kúpe výrobku
- reklamáciu predajca pošle s reklamačným lístkom a ďalšími potrebnými dokladmi na posúdenie výrobcovi
- opraviteľnú chybu výrobca odstráni (nedošité prešitie, rozpáraný šev, chýbajúci gombík) a výrobok pošle predajcovi
- pri neopraviteľnej chybe výrobku pošle výrobca spotrebiteľovi nový tovar resp. vráti kúpnu cenu výrobku
- ak je reklamácia zákazníka podľa posúdenia výrobcu neoprávnená, jedná sa o chyby výrobku, za ktoré výrobca nezodpovedá (chyba vznikla dôsledkom prirodzeného opotrebovania, nedodržaním ošetrovacích symbolov, úmyselným poškodením) zodpovedný pracovník (predajca) postúpi reklamáciu zákazníkovi spolu s vyjadrením a reklamačným protokolom. Uzavrie so zákazníkom dohodu o postúpení výrobku na odborné posúdenie znalcovi alebo autorizovanej, notifikovanej alebo akreditovanej osobe v zmysle bodov 5. a 6. V časti záručné podmienky.
Alternatívne riešenie sporov
Vážení zákazníci, informujeme Vás, že akékoľvek svoje práva a nároky si môžete voči nám uplatňovať aj v rámci alternatívneho on-line riešeného sporu. On-line riešenie sporu zabezpečuje Európska komisia a slovenské kontaktné miesto riešenia sporov on-line (RSO). Rovnako aj naše nároky voči Vám môžu byť uplatnené prostredníctvom európskej platformy. Sťažnosť môžete podať prostredníctvom platformy riešenia sporov on-line (RSO) na stránke:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm
Využitie alternatívneho riešenia sporu on-line šetrí peniaze a čas, keďže Vaša sťažnosť bude vybavená do 90 dní a bez značných finančných výdavkov. V prípade akýchkoľvek problémov nás kontaktujte na eshop@quiltex.sk.